In de pers
“de belichting door Benno Barends is verrassend mooi”
Kiss of the Spiderwoman (Theaterkrant, 9 juni 2015)
Midden op het podium staat een rood caravanachtig rijtuig dat het fysieke hart van de voorstelling vormt, ontworpen door Marcel Dolman. Gekleurde lichtjes hangen boven het decor, als een heuse jaarmarkt. In combinatie met de suggestieve kostuums van Anouk van Schie geeft dit alles een vrolijke historische sensatie, waarin het accent ligt op de kracht van de theaterverbeelding.
De Hollanders (Theaterkrant, 24 dec 2019)
“Met enkele attributen en een sfeervol lichtplan wordt op een eenvoudige manier de toon gezet. Wat dat betreft bewijst Het Zonnehuis met The Bridges of Madison County wederom als geen ander met weinig middelen een mooie voorstelling neer te kunnen zetten.”
Bridges of Madison County (Theaterkrant, 6 juni 2017)
“Robert vertelt over de zon die je laat zien waar je naar moet kijken, die je kader bepaalt. Benno Barends neemt met zijn prachtige lichtplan deze rol van de zon over, stuurt je blik en brengt een mooie zonsopkomst het theater in. Het decor bestaat naast de prominente brug uit doeken met een bladeren patroon die af en toe open gaan om het licht door te laten. Hierdoor ontstaat er meer diepte zoals in het Zonnehuis waar de brug de zaal in liep en er meerdere kanten op gespeeld werd.”
Bridges of Madison County (Musicalsites, juni 2017)
“Het accent in deze versie van Opus One ligt op de dans en deze is dan ook echt prachtig. De groepsdansen zijn indrukwekkend en het bijpassende lichtplan is niet alleen heel origineel, maar ook werkelijk een streling voor het oog.”
Klokkenluider van de Notre Dame (Musicalnieuws, dec 2016)
“Het lichtontwerp is van Benno Barends. Bijzonder wat hij met een paar, ogenschijnlijke simpele, lampen kan doen. De projectie van het kruis en de klok is eenvoudig maar effectief.”
Klokkenluider van de Notre Dame (TheaterParadijs, dec 2016)